Pantang Larang Pengambilan Suplemen Shaklee

Assalamualaikum, Hari ini Kak Mas ingin kongsikan cara makan terbaik aka pantang larang pengambilan suplemen Shaklee. Bukanlah ia akan memudaratkan pengguna, tetapi sesetengah suplemen, jika ia diambil bersama, ia akan mengganggu penyerapan nutrisi suplemen yang lain pula. Pantang Larang Pengambilan...

Reaksi Alahan Pada Anak Kecil

Assalamualaikum, Hari ini Kak Mas nak share sedikit luahan hati sebahagian ibu – ibu yang mempunyai anak-anak yang punya ragam intolerant. Reaksi Alahan pada Anak Kecil Kredit : Facebook Ibu FatihahSakinah Anak pun sebelum-sebelum ini bila EBM dah tak cukup,...

I am a SuperMom

I am SuperMom? Rasanya hampir semua ibu Supermom. Hakikatnya begitulah. Feeling yang hampir sama buat ibu-ibu di luar sana . I am SuperMom Kain baju berkepuk, walau dah lipat berkepuk kembali. Habuk di lantai buat tak nampak walau dah sapu...

5 Punca Bayi Kembung Perut

Assalamualaikum & Selamat Pagi! Semoga kalian baik-baik sahaja dihujung minggu ini. Apa plan hujung minggu? Bawa keluarga berlibur atau menziarah kedua ibu bapa tersayang? Kak Mas duduk di rumah sahaja memandangkan suami Kak Mas ada hal pula pepagi ini. Bertemankan...

Lakukan ini Sebelum Tidur

Dari Tuan Guru Haji SyamsulRizal Praya, Lombok. Cerita ini sangat menarik, tolong luangkan masa untuk membacanya. Suatu hari Rasulullah SAW pernah bersabda kepada Ali ( R.A. ) : Wahai Ali, lakukanlah 5 perkara ini sebelum kamu tidur… ◆ 1. Berikan...

Kes Buli Bermula Daripada Rumah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Di sini Kak Mas kongsikan sedikit perkongsian oleh Pengetua Genius Aulad dari dunia pendidikan awal kanak-kanak berkaitan kes buli yg semakin menjadi-jadi kebelakangan ini. KES BULI BERPUNCA DARIPADA RUMAH 1. Telefon atau whatsapp cikgu depan anak....

Ramadhan 10 Malam Terakhir

​6 Perkataan Ulang Sebanyak Mungkin Dalam 10 Malam Terakhir اللَّهُمَّ إنَّك عَفُوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي 1. Allahumma 2. Innaka 3. ‘Afuwwun 4. Tuhibbul 5. ‘Afwa 6. Fa’fu ‘Anni Yang bermaksud: “Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha pemaaf dan senang memaafkan,...

7 Mahkota Dunia Akhirat

TUJUH MAHKOTA DUNIA AKHIRAT Allah Subhaanahuu wa Ta’aala berfirman:  “Sungguh Kami telah menciptakan atas kamu semua #Tujuh Buah jalan dan kami sama sekali tidak akan lengah terhadap ciptaan Kami.” (Al-Mu’minuun, ayat 17) 1). 👑 MAHKOTA ZIKIR لا إله الا الله...

Anda Merokok?

Kisah Seorang Petugas Sukarelawan Gaza Yg Merokok. Sehinggalah menjejakkan kaki di bumi Gaza, apabila ditegur oleh seorang anggota Al-Qassam semasa dlm perjalanan ke kem di Jabaliya. Soalan pertama dia tanya, “Anta hisap rokok?” Saya jawab, “Hisap, tetapi di Malaysia. Di...

Drama Menanti Februari

Assalamualaikum. Sedikit perkongsian daripada grup WhatsApp yang saya kira bermanfaat untuk dikongsikan di sini. — Soalan: Dalam drama ‘Menanti Februari’, si suami telah hilang selama 6 bulan di laut. Si isteri berkahwin dengan lelaki lain dalam tempoh tersebut. Pada satu...

Susu Ibu Susu Terbaik buat Bayi

Assalamualaikum & Salam Sihat daripada saya. Agak lama tak bersiaran di blog ini, memandangkan kekangan masa dan kerja yang bertalu-talu datang. Alhamdullillah, hari ini diberi kesempatan menulis untuk berkongsi dengan anda semua.   Susu Ibu Susu Terbaik Buat Bayi Saya...

SEBUTIR KURMA PENGHALANG DOA

Assalammualaikum.  Pagi ini Kak Mas ingin kongsikan sedikit kisah tauladan. Semoga kisah ini dapat mengingatkan kita yang sering lalai dan lupa. SEBUTIR KURMA PENGHALANG DOA Selesai menunaikan ibadah haji, Ibrahim bin Adham berniat ziarah ke Masjidil Aqsa. Untuk bekalan di perjalanan,...

Suplemen Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit

Assalamualaikum! Hari ini Kak Mas nak kongsikan sedikit keratan akhbar utusan tentang betapa pengambilan suplemen yang betul dan tepat dapat membantu mengurangkan risiko penyakit merbahaya. Suplemen Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Daripada keratan akhbar.utusan berikut, bolehlah disimpulkan bahawa dengan pengambilan suplemen...

Rezeki bukan Hak Milik

Assalamualaikum.. Hari ini Kak Mas nak kongsikan sedikit nukilan daripada sahabat, semoga memberi sedikit keinsafan buat kita semua. — Aku melihat hidup orang lain begitu nikmat, Rupanya dia menutup kekurangannya tanpa perlu berkeluh kesah. Aku melihat hidup teman-temanku tak ada...

Resepi Kuih Getas

Assalamualaikum & Selamat Petang! Petang-petang ini kome semua sarapan apa? Petang ini Kak Mas nak kongsikan resepi kegemaran anak-anak Kak Mas iaitu Kuih Getas. Selalunya mak Kak Mas yang handal masak kuih getas ini, Kak Mas adalah sekali sekala sebab...

Kisah Inspirasi Shaklee Effect 

Assalamualaikum & selamat tengah hari. Hari ini Kak Mas nak kongsikan testimonial pengguna yang menggunakan Vivix Shaklee. Kisah Inspirasi Vivix Salam.. Ini feedback dari makcik saya Wak nah. Waknah sebelum ni ada darah tinggi, sakit leher sakit lutut semualah. Beberapa...

Selimut & 100 Riyal

Assalamualaikum & Salam Rejab. Hari ini Kak Mas ingin berkongsi sedikit cerita tauladan buat anda semua. Semoga ia mampu mengetuk pintu hati kita untuk menjadi insan yang lebih empati kepada orang lain. Selimut & 100 Riyal Sebuah cerita yg sangat...

Kelebihan Bulan Rejab

Assalamualaikum & Selamat Pagi! Tak lama lagi nak masuk bulan Rejab kan? Banyak kelebihan membuat amal di bulan Rejab ini. Hari ini Kak Mas nak kongsikan dengan anda semua kelebihan bulan Rejab. 🌙REJAB Rejab dikenali sebagai BULAN ALLAH. 🌟Puasa 1...

​APA ITU PENYAKIT DEGENERATIF

Assalamualaikum & Selamat Petang. Hari ini Kak Mas nak share tentang PENYAKIT DEGENERATIF. ​APA ITU PENYAKIT DEGENERATIF? Penyakit DEGENERATIF adalah penyakit yang berpunca dari kerosakan sel, organ dan tisu tubuh. Peratusan penyembuhan penyakit ini adalah bergantung kepada tubuh pesakit itu...

Tip Atasi Anak Sukar Tidur Malam

Assalamualaikum & Good Day semua! Hari ini Kak Mas nak kongsikan tip dan petua untuk atasi masalah anak-anak yang sukar tidur malam. Sebab, anak-anak Kak Mas pun bukan jenis tidur awal. Daripada yang besar sampailah yang kecil. Melainkan kakak yang...

Anak Selsema? Cara Atasi Selsema

Assalamualaikum & Selamat Pagi! Semoga hari anda semua ceria & bagus belaka. Hari ini Kak Mas nak kongsikan cara-cara atasi masalah selsema di kalangan anak-anak kita.  Sebelum itu jom kita tengok punca anak-anak selsema. Punca Anak Selsema Kenapa perlu kenal...