Kes Buli Bermula Daripada Rumah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Di sini Kak Mas kongsikan sedikit perkongsian oleh Pengetua Genius Aulad dari dunia pendidikan awal kanak-kanak berkaitan kes buli yg semakin menjadi-jadi kebelakangan ini. KES BULI BERPUNCA DARIPADA RUMAH 1. Telefon atau whatsapp cikgu depan anak....

Ramadhan 10 Malam Terakhir

​6 Perkataan Ulang Sebanyak Mungkin Dalam 10 Malam Terakhir اللَّهُمَّ إنَّك عَفُوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي 1. Allahumma 2. Innaka 3. ‘Afuwwun 4. Tuhibbul 5. ‘Afwa 6. Fa’fu ‘Anni Yang bermaksud: “Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha pemaaf dan senang memaafkan,...

Anda Merokok?

Kisah Seorang Petugas Sukarelawan Gaza Yg Merokok. Sehinggalah menjejakkan kaki di bumi Gaza, apabila ditegur oleh seorang anggota Al-Qassam semasa dlm perjalanan ke kem di Jabaliya. Soalan pertama dia tanya, “Anta hisap rokok?” Saya jawab, “Hisap, tetapi di Malaysia. Di...

Drama Menanti Februari

Assalamualaikum. Sedikit perkongsian daripada grup WhatsApp yang saya kira bermanfaat untuk dikongsikan di sini. — Soalan: Dalam drama ‘Menanti Februari’, si suami telah hilang selama 6 bulan di laut. Si isteri berkahwin dengan lelaki lain dalam tempoh tersebut. Pada satu...

Susu Ibu Susu Terbaik buat Bayi

Assalamualaikum & Salam Sihat daripada saya. Agak lama tak bersiaran di blog ini, memandangkan kekangan masa dan kerja yang bertalu-talu datang. Alhamdullillah, hari ini diberi kesempatan menulis untuk berkongsi dengan anda semua.   Susu Ibu Susu Terbaik Buat Bayi Saya...

SEBUTIR KURMA PENGHALANG DOA

Assalammualaikum.  Pagi ini Kak Mas ingin kongsikan sedikit kisah tauladan. Semoga kisah ini dapat mengingatkan kita yang sering lalai dan lupa. SEBUTIR KURMA PENGHALANG DOA Selesai menunaikan ibadah haji, Ibrahim bin Adham berniat ziarah ke Masjidil Aqsa. Untuk bekalan di perjalanan,...

Suplemen Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit

Assalamualaikum! Hari ini Kak Mas nak kongsikan sedikit keratan akhbar utusan tentang betapa pengambilan suplemen yang betul dan tepat dapat membantu mengurangkan risiko penyakit merbahaya. Suplemen Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Daripada keratan akhbar.utusan berikut, bolehlah disimpulkan bahawa dengan pengambilan suplemen...

Rezeki bukan Hak Milik

Assalamualaikum.. Hari ini Kak Mas nak kongsikan sedikit nukilan daripada sahabat, semoga memberi sedikit keinsafan buat kita semua. — Aku melihat hidup orang lain begitu nikmat, Rupanya dia menutup kekurangannya tanpa perlu berkeluh kesah. Aku melihat hidup teman-temanku tak ada...

Kisah Inspirasi Shaklee Effect 

Assalamualaikum & selamat tengah hari. Hari ini Kak Mas nak kongsikan testimonial pengguna yang menggunakan Vivix Shaklee. Kisah Inspirasi Vivix Salam.. Ini feedback dari makcik saya Wak nah. Waknah sebelum ni ada darah tinggi, sakit leher sakit lutut semualah. Beberapa...

Kelebihan Bulan Rejab

Assalamualaikum & Selamat Pagi! Tak lama lagi nak masuk bulan Rejab kan? Banyak kelebihan membuat amal di bulan Rejab ini. Hari ini Kak Mas nak kongsikan dengan anda semua kelebihan bulan Rejab. 🌙REJAB Rejab dikenali sebagai BULAN ALLAH. 🌟Puasa 1...

Anak Selsema? Cara Atasi Selsema

Assalamualaikum & Selamat Pagi! Semoga hari anda semua ceria & bagus belaka. Hari ini Kak Mas nak kongsikan cara-cara atasi masalah selsema di kalangan anak-anak kita.  Sebelum itu jom kita tengok punca anak-anak selsema. Punca Anak Selsema Kenapa perlu kenal...

5 Cara Banyakkan Susu Ibu

​Assalamualaikum & Selamat Pagi! Sudah bersarapan? Pagi ini sarapan apa? Walau apapun sarapan anda, pastikan ia penuh khasiat & sarapan sihat. Ini kerana, sarapan amat penting untuk permulaan hari yang cemerlang! Hari ini Kak Mas nak kongsikan tentang petua banyakkan...

Kenali Susu Ibu

Assalamualaikum & Selamat Pagi! Hari ini Kak Mas nak berkongsi maklumat dengan sahabat sekalian tentang susu ibu.  Mengapa susu ibu adakala pekat dan adakala cair. Nak tahu sebabnya? Meh Kak Mas terangkan. Kenali Susu Ibu Foremilk dan Hindmilk Buat pengetahuan...

Vivix dan Pemulihan yang Ketara

Assalamualaikum & Selamat Petang. Hari ini saya nak share testimonial seorang SID Shaklee yang sangat berpuashati dengan Vivix untuk diri sendiri, ayah yang menderita sakit kulit misteri dan ibu mertua yang sakit lutut. Semoga anda diluar sana, yang tercari-cari penawar,...

Resepi ESP Shaklee yang Lazat

Assalamualaikum & Selamat Pagi! Kawan-kawan tengah buat apa tu? Sementara kelapangan sedikit sebab anak-anak dah tidur, jom Kak Mas kongsikan beberapa resipi ESP Shaklee dengan buah-buahan segar untuk mendapat shake atau smoothies yang lazat, berkhasiat lagi mengenyangkan. 1. Resepi ESP...

5 Petua Bersalin Tidak Koyak

Assalamualaikum & Selamat Petang! Petang-petang redup begini, Kak Mas nak kongsikan tip & petua yang Kak Mas amalkan supaya proses bersalin tidak menyebabkan koyakan di vaiginal. Alhamdullillah untuk 2 orang anak yang terakhir ini, dengan petua yang Kak Mas amalkan,...

Petua dan Cara Atasi Lesu Badan

Assalamualaikum & Selamat Petang! Petang-petang ini awak-awak buat apa? Tidur? Kepenatan sangat ke? Atau memang awak senang lesu dan letih walau dah tidur dan berehat lama? Punca Lesu & Letih Adakah awak tahu punca anda letih?  Tidur malam yang tak...